ぽっぽのつぶやき。

雑談、ゲームなど。ゆるゆる更新してます。

"Speechless"「アラジン」名曲歌詞【英語に親しもう】

f:id:eri-erikun:20191021163038p:plain


Here comes a wave
Meant to wash me away
A tide that is taking me under
Swallowing sand 
Left with nothing to say
My voice drowned out in the thunder

But I won't cry
And I won't start to crumble
Whenever that try
To shut me or cut me down

I won't be silenced
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless

'Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
Don't you underestimate me
'Cause I know that I won't go speechless

Written in stone
Every rule, every word
Centuries old and unbending
Stay in your place
Better seen and not heard
But now that story is ending

'Cause I
I cannot start to crumble
So come on and try
Try to shut me and cut me down

I won't be silenced
You can't keep me quiet
Won't tremble when you try it
All I know is I won't go speechless
Speechless

Let the storm in 
I cannot be broken
No, I won't live unspoken
'Cause I know that I won't go speechless

Try to lock me in this cage
I won't just lay me down and die
I will take these broken wings
And watch me burn across the sky
Hear the echoes saying I

Won't be silenced
Though you want to see me tremble when you try it
All I know is I won't go speechless
Speechless

'Cause I'll breathe
When they try to suffocate me
Don't you underestimate me
'Cause I know that I won't go speechless
All I know is I won't go speechless
Speechless

波が来るよ
私を流すための
私を沈ませる波が
砂を飲み込みながら
何もいえなくなって
私の声は雷でかき消された

でも私は泣かない
そして私は負けない
私を締め出そうとしたり
打ちのめそうとするとき

私は黙ってはいない
私を黙らせられないわ

何をしても私は怖がらないわ
黙っていないということははっきりわかるの

私は息ができるから
私を息苦しくさせようとするとき
見くびらないで
黙っていないとわかっているから

石に刻まれた
あれゆる規則、あらゆる言葉
何百年も変わらない
「じっとしてなさい」
「女性はみられることだけ考えて、意見は聞かれない」
もうそんなことは終わるのよ

何故なら私は負けることはできない
じゃあやってみてよ
私を締め出して打ちのめしてみて

私は黙らないわ
私を黙らせることはできないわ
試しても、私は恐れないわ
黙っていないことははっきりわかるの
黙ってはいない

嵐を呼び起こすの
私は変わらない
私は黙ったまま生きられない
黙っていないとわかっているから

このカゴに私を閉じ込めようと
私は崩れ落ちて死にはしない
私が壊れた羽で
空を炎のように飛ぶのを見てて
そして繰り返し言っている

私は黙っていないと
私が怖がっているのを見なくても
黙っていないことははっきりわかるの
黙ってはいない

なぜなら私は息をしているから
私を苦しめようとする時
見くびらないで

私は黙っていないとわかっているから
黙っていないことははっきりわかるの
黙っていないわ