ぽっぽのつぶやき。

雑談、ゲームなど。ゆるゆる更新してます。

"Rewrite The Stars"「グレイテストショーマン」名曲歌詞【英語に親しもう】

f:id:eri-erikun:20191021160852p:plain


You know I want you
It's not a secret I try to hide
I know you want me
So don't keep saying our hands are tied
You claim it's not in the cards
Fate is pilling you miles away 
And out of reach from me
But you're here in my heart
So who can stop me if I decide
That you're my destiny?

What if we rewrite the stars?
Say you were made to be mine
Nothing could keep us apart
You'd be the one I was meant to find
It's up to you, and it's up to me
No one can say what we get to be
So why don't we rewrite the stars?
Maybe the world could be ours
Tonight

You think it's easy
You think I don't want to run to you
But there are mountains
And there are doors that we can't walk through
I know you're wondering why
Because we're able to be
Just you and me
Within these walls
But when we go outside
You're going to wake up and see that it was hopeless after all

No one can rewrite the stars
How can you say you'll be mine?
Everything keeps us apart
And I'm not the one you were meant to find
It's not up to you
It's not up to me
When everyone tells us what we can be
How can we rewrite the stars?
Say that the world can be ours
Tonight

All I want is to fly with you
All I want is to fly with you
So just give me all of you

It feels impossible ( it's not impossible)
Is it impossible?

Say that it's impossible

How do we rewrite the stars?
Say you were made to be mine?
Nothing can keeps us apart
'Cause you are the one I was meant to find
It's up to you
And it's up to me
No one can say what we get to be
And why don't we rewrite the stars?
Changing the world to be ours

You know I want you
It's not a secret I try to hide
But I can't have you
We're bound to break and my hands are tied

僕が何を求めているか君は知っている
隠すような秘密じゃない
君が僕を求めていることを知っている
だから、どうすることもできないなんて言い続けないで
君はそんなことありえないって言う
神が君を引き離し、僕から見えなくなっても
でも、君は僕の心の中にいる
だから、君が僕の運命の人だという決断を、
誰が止めさせることができる?

星を描きなおすことができるなら?
僕のものになったと言って
僕たちを離すものなど何もない
君は僕が見つけようとしていた人
あとは君次第、そして僕次第
僕たちがどうなるかなんて、誰にもわからない
だから、星を描きなおそう。
世界が僕たちのものになるかもしれない、
今夜は。

あなたは簡単だって言うわ
あなたに頼りたくないって思っているのでしょう
でも、たくさんの山があり
たくさんのドアがあるの、私たちの通ることのできない
なぜだと不思議に思うのは分かるわ
壁の中に、
あなたと私だけでいることはできる
でも一緒に外へ出てみれば、
あなたは目を覚まして、絶望的だということに結局気付くでしょう。

だれも星を描きなおすことなんてできない
あなたはどうして私のものになるなんて言えるの?
すべてのものが私たちを隔てるの
それに私はあなたが見つけようとしたものではないわ
あなたにも決められないし
私にも決められない
みんなが私たちのあるべき姿を決めるのに、
どうやったら星を描きなおせるの?
世界が私たちのものになると言って、
今夜は。

私と僕が求めているのはともに飛び立ち、落ちることだけ。
だから今、すべてをわたしたちに。

無理だわ。
無理じゃない。
不可能じゃないの?
出来ると言って。

どうやって星を描きなおすの?
私たちのものだと言って
私たちを隔てるものはない
なぜなら、あなたは私が見つけようとしていた人だから
君次第
私次第
私たちの未来に口を出せるものはいない
どうして、私たちは星を描きなおすの?
世界を私たちのものに変えるため

私は何を求めているかあなたは知っている
隠すような秘密じゃない
でも、あなたと一緒にいることはできない
私たちは別々になる運命、私にはどうすることもできないの。